Blog

Abordarea clientilor in cabinetele de infrumusetare- reguli de baza

Puteti lucra intr-un salon ultracentral sau care are cea mai buna adresa din oras, cu cel mai modern concept de design, cu cele mai scumpe echipamente si cu cele mai de top produse, puse la dispozitie de cei mai renumiti furnizori. Salonul pentru care lucrati poate angaja cea mai buna companie de marketing din oras pentru a promova salonul prin intermediul celor mai cunoscute celebritati. Toate aceste lucruri sunt fara indoiala importante, dar acest lucru nu va garanta ca, clientii dvs. vor fi relaxati si fericiti, ca ii veti face sa se simta importanti si confortabili.

Toti ne dorim sa ne simtim importanti. Ne amintim cand cineva reuseste sa ne faca sa ne simtim speciali. Poate fi un gest foarte mic pentru ca oamenii sa graviteaze in jurul celor care ii fac sa se simta speciali. Exista multe lucruri pe care le poti face la locul de munca, simplu de retinut si usor de pus in practica, plecand de la receptie si urmand intreg colectivul din salon pana la ultima persoana ca si pozitie si atributii in bussinesul tau.

  1. Utilizati numele clientului si faceti o primire agrabila

Prima persoana cu care vine in contact clientul cand intra in salon este persoana de la receptie. Prin urmare aceasta persoana are un rol important in echipa de specialisti din salon. Nu-i minimalizati activitatea si rolul in businessul dvs. Persoana de la receptie cunoastre programarea clientilor. Cel mai usor lucru este ca acestia sa fie intampinati cu zambetul pe buze, sa fie intampinati folosind numele clientului, sa li se raspunda amabil la intrebari si sa fie condusi la specialistul unde fiecare are programarea.

Pune-te in pielea clientului tau si imagineaza-ti cat de placut este sa te intri in salon si sa fii intampinat cu un salut personalizat: “Buna ziua doamna Maria, ne face placere sa va revedem”. Cum vi se pare, este greu? Desigur, acesta este primul pas. Al doilea pas este atunci cand inclusiv specialistul face aceeasi primire agreabila. Acesta este cel mai usor mod posibil de a face pe cineva sa se simta extrem de special. Se intampla asta in salonul tau?

  1. Respecta-ti clientul prin respectarea orei de programare

Cu totii am experimentat asteptarea la rand pentru ceva. Cel mai probabil cu totii am avut experienta stand la usa cabinetului medicului. A spus cineva vreodata ca ii pare rau ca te-a facut sa astepti sau ti-a spus cineva vreodata motivul decalajului in program? De cele mai multe ori treci neobservat si timpul tau pare lipsit de valoare. Ei bine, timpul clientului dvs. este extrem de valoros cum este si pentru dvs. Are un program de munca, de familie ca si tine si sigur si-a facut o analiza a programului zilnic pentru a-si face programarea la momentul respectiv.

Este adevarat, suntem cu totii oameni si nu roboti programati iar lucru cu oamenii poate duce la modificari de program. Insa, cand clientul dvs. sta acolo in zona de asteptare, constientizati si recunosteti ca este acolo. Mergi, saluta-l, zambeste-i, justifica-i schimbarea de ora intervenita, comunica-i un inteval de timp la care te eliberezi si poti sa-l preiei, ofera-i o apa, o cafea, un fursec… Aceste lucruri marunte elimina starea de asteptare incordata. Amintiti-va cand dvs. ati fost ignorat intr-o imprejurare similara. Cum te-ai simtit? Nu vrei sa fii acea persoana care sa determine clientul sa se simta neglijat. Nu ar trebui sa se intample niciodata asta in salonul tau. Cand lucrurile nu merg asa cum au fost stabilite, ideal ar fi sa fiti dispus sa spuneti pur si simplu ca ‘ne pare rau’. Persoana dezvoltata emotional si intelectual isi cere intotdeauna scuze; nu-ti lasa ego-ul sa-ti depaseasca educatia si latura umana. Acesta este un mod simplu de a crea o conexiune cu o persoana si de a-ti fideliza clientul.

  1. Acorda atentie

Acorda atentie nu numai procedurii pentru care clientul a venit la tine ci si starii lui de spirit. Este posibil ca clientul dvs. sa treaca printr-o perioada mai grea cu probleme de sanatate, probleme sentimentale sau legate de munca, sau dimpotriva, sa inregistreze un succes, o implinire persoanala, sa fie intr-o stare euforica. Ascultarea povestilor lor este importanta pentru ei, deoarece ascultarea si acordarea atentiei cu adevarat in lumea de azi este rara. In felul acesta vei crea o legatura stransa cu clientul tau, ii vei castiga increderea deplina si te va repera ca si un confident. Atentie insa si nu uita de regula “What happens in Vegas stays in Vegas” si pastreaza confidentialitatea discutiilor private.

A fi un bun ascultator este foarte important. Din punct de vedere strict profesional, de multe ori ceea ce va spune clientul nu este intotdeauna o poveste, ci serviciul pe care il solicita clientul tau. Atunci cand clientul tau are ceva de spus referitor la rezultatul ce si-l doreste, opriti-va din alte activitati, priveste-l si asculta ce are de spus, acorda-i atentie pentru a intelege ce isi doreste. Fii sincer, fa-i recomandari si consiliaza-l in a alege ce i se potriveste si nu ce vede la altii ca li se potriveste. Va vor aprecia atentia si sinceritatea.

Cand iubesti si faci cu pasiune ceea ce faci si nu din obligatie sau necesitate, acest lucru iti ofera o stare de bine ce se reflecta si se transmite si in modul special de a-ti trata clientul iar feedbackul nu are cum sa fie favorabil la adresa salonului si colectivului din salon.

In cadrul cursurilor de la Start Academy, trainerii, pe langa informatiile de specialitate pe care pun mare accent, fac sugesti elevilor si in ceea ce priveste abordarea si consilierea clientilor atat pe latura profesionala cat si umana.

Succes in activitate!

 

Sunati ACUM!